حقایق جالب درباره گیتار
نوشته شده توسط : meysam

ساز گیتار از محبوب ترین سازهای دنیا است که خیلی از ما چه با نوازندگی و چه با گوش دادن به قطعات گیتار خاطره های زیادی با آن داریم. حقایق ونکات جالبی در مورد گیتار و گیتاریست های مشهور دنیا وجود دار د که شنیدن آنها باعث شگفتی مخصوصا در علاقه مندان به گیتار می شود. از کوچکترین و بزرگترین گیتار گرفته تا گیتار هایی که بزرگترین نوازندگان تاریخ گیتار با آنها نوازندگی کرده اند همگی را در این مطلب بخوانید.

گرانترین گیتار تا کنون با قیمت 2.8 میلیون دلار فروخته شد

Stratocaster نام این گیتار است که توسط Fender ساخته شده است، و برای جمع آوری پول برای قربانیان زلزله و سونامی اقیانوس هند در سال 2004 فروخته شد.

در حالی که شایع است که Strat سفید برای تولید حدود 20،000 دلار برای Fender هزینه کرده است ، قیمت نهایی به دلیل دکوراسیون منحصر به فرد میلیون ها دلار رسیده است. این به شکل امضاهای 19 چهره معروف گیتار در سراسر صورت قرار گرفت. این افراد عبارتند از: میک جاگر ، کیت ریچاردز ، اریک کلپتون ، برایان می ، جیمی پیج ، دیوید گیلمور ، جف بک ، پیت تاونزند ، پل مک کارتی ، استینگ و برایان آدامز (که پروژه Reach Out to Asia را تصور کرد) از جمله دیگر افسانه ها! خرید گیتار با این قیمت بالا کمک خوبی برای سونامی هند شد.

گیبسون لوکس ترین گیتار  را ساخته است

در حالی که Fender Strat که در بالا به آن اشاره می کنیم به دلیل جمع آوری امضاهای نمادین با ارزش بود ، در سال 2015 ، گیبسون به دلیل مواد مبهم که برای تزئین آن به کار رفته بود از یک گیتار به ارزش تقریبی رونمایی کرد.

همکاری با طراح جواهرات Aaron Shum و موسیقیدان و طراح مارک Lui ، ایجاد گیبسون - لقب "Eden of Coronet" - یک SG سفید است که علاوه بر حدود 1.6 کیلوگرم طلای 18 عیار، بیش از 400 الماس دارد.

آموزش گیتار فلامنکو

طولانی ترین رکورد نوازندگی گیتار 4 و نیم روز بدون وقفه است

در سال 2011 ، دیو براون گیتاریست ایرلندی رکورد جدید جهانی را برای طولانی ترین نوازندگی گیتار تا کنون ثبت کرد. این گیتاریست با استعداد ، بین 12 و 17 ژوئن به مدت 114 ساعت ، 6 دقیقه و 30 ثانیه بدون توقف نوازندگی کرد.

جلسه مگا در معبد بار معروف در دابلین ، ایرلند (که برای مدت زمان حیرت انگیز باز بود) برگزار شد و دیو فاصله ای بین آهنگ ها بیش از 30 ثانیه نداشت. دیو در یک گیتار که توسط استی ری ری Vaughan به او وام داده شده بود ، در مجموع 1،372 آهنگ اجرا کرد و با موسیقی کلاسیک U2 ، "با یا بدون تو" تمام شد.

 مردی که با گیتار خود ازدواج کرد

در سال 2001 ، نوازنده انگلیسی ، کریس بلک ، آنقدر عاشقانه با عشق قرمز خود Fender Strat - که با نام "Brenda the Fenda" شناخته می شود ، عاشق شد و پس از 35 سال "آشنایی" با او ازدواج کرد. این مراسم در کلیسایی در لندن برگزار شد و توسط یک دوست اداره می شد.

گیتار از نظر فنی همسر دوم او بود ، زیرا در آن زمان کریس نیز با یک زن انسانی ازدواج می کرد. کریس گفت ، هرگز خود را خیلی جدی نگیرید ، "فقط برای کمی سرگرم کننده بود که به تشویق مردم کمک کند."

بزرگترین گیتار جهان 13 متر طول دارد

یکی از حقایق جالب گیتار بزرگترین مدل ساخته شده است. گیتار اسکات-ریپتوئه-بزرگترین گیتار الکتریک ساخته شده است. بزرگترین گیتار جهان ، تأیید شده توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس ، بیش از 13 متر طول دارد (حدود 43 فوت). این طول اتوبوس است! حتی از همه جالب تر ، این چیزی بیش از یک مدل است - در واقع یک ابزار قابل پخش است که قابل نواختن است و سیم های آن دقیق کوک می شوند.

این گیتار که توسط آکادمی علوم و فناوری در تگزاس ساخته شده بود و وزن آن 2،255 پوند (کمی بیش از 1000 کیلوگرم) وزن داشت ، تقریباً یک سال طول کشید تا ساخته شود کابل هواپیما را برای رشته ها به نمایش گذاشت و به شکل نمادین گیبسون بود.

کوچکترین گیتار ساخته شده فقط 10 میکرون است!

مگر اینکه انگشتان انگشت خاصی داشته باشید ، قادر نخواهید بود این گیتار را اجرا کنید ، که در طول 10 میکرون از طول (تقریباً به اندازه یک سلول واحد) ساخته شده است

ساخته شده توسط محققان دانشگاه کرنل در نیویورک ، گیتار به سبک دو برش ، در واقع دارای رشته هایی بود که قابلیت ایجاد صدا داشت (توسط تجهیزات تخصصی ، بدیهی است) وجود دارد ، اگرچه فرکانس ها به حدی زیاد هستند اما از گوش انسان قابل شنیدن نیست.

 منبع: https://www.reddit.com





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: